Cégünk működése során több féle anyagokkal volt szerencsénk dolgozni és kipróbálni, keresve a leghatékonyabb korróziógátló megoldást az alvázvédelem és üregvédelem területén. Több anyag használatakor tapasztaltuk, hogy vagy nem volt elég jó a tapadása a felületen, vagy nem volt megfelelően lágyítva az anyag és szinte lehetetlenség volt vele dolgozni, vagy nem volt elég nagy a kúszó- és hézagkitöltő képessége, vagy egészen egyszerűen nem nyújtott megfelelő védelmet a rozsdásodás ellen. A Dinitrol anyagokkal (https://www.dinitrol.com), valamint a Mike-Sander’s (https://www.mike-sander.de) féle anyagokkal már lassan 15 éve dolgozunk, aminek még mindig töretlen a sikere. Nem is csoda, hiszen nem újkeletű anyagokról beszélünk, már 50-60 éve alkalmazzák ezeket az anyagokat, mindig egy kicsit újítva és továbbfejlesztve az összetételt és az alkalmazási technológiákat.
Bátran kijelenthetjük, hogy ez a két anyag kitaposta magának már az ösvényt. Két megbízható anyagösszetételről beszélünk, amik kiváló minőséggel rendelkeznek. Meghatározták az Európai piacon az alváz- és üregvédelem kezelést, és mégis teljesen más összetételű anyagokról beszélünk, amihez teljesen más technológia párosul. Hozzák azokat a kötelező tulajdonságokat, amik elvárhatóak egy ilyen terméktől, illetve a rozsda elleni védelem mellett némi plusz tulajdonságokkal is bírnak, de a két anyag nem ugyanazokat a plusz tulajdonságokat adja.
Összehasonlításképpen kivonatolva az alábbiakban összeszedtük azokat a tulajdonságokat, amik miatt érdemes egyik vagy másik kezelést választani ha alváz- és üregvédelem kezelésben gondolkozunk:
A Dinitrol és a Mike-Sander’s & Biskor féle anyagok
Mit jelent a kombinált alvázvédelem és üregvédelem kezelés? Hogyan alkalmazzuk a két anyagot a felületen?
A két anyag kombinációját azért szokták kérni, mert vannak olyan autók ahol a Speciális kezelés amúgy nem lenne alkalmazható. Olyan autóknál amik gyakran közlekednek kavicsos/murvás úton vagy földúton, illetve azoknál ahol nagy a hasmagassága az autónak és nagyok a kerekek, ott az autó alváza jelentős mértékben ki van téve kőfelverődésnek. Ezeknél az autóknál nem javasoljuk a speciális kezelést, mert bár valamivel jobbak a korrózió védelem terén, de kevésbé állnak ellen a külső hatásoknak, ami lényegesen tudja koptatni a védőréteget. Tehát az alvázon ezeknél az autóknál mindenképpen a Dinitrol alvázvédelem kezelés a javasolt. Az üregekbe viszont mehetnek a speciális önterülő anyagok, – amiknek extra magas a kúszó és hézagkitöltő képességük – mert ott nem éri külső mechanikai hatás a bevonatot.
Ennek megoldására találtuk ki a kombinált kezelést, ami lényegében azt jelenti, hogy az autó Dinitrol alvázvédelmet kap, és Mike-Sanders & Biskor üregvédelmet. A kombinált kezelés bármely autótípusra alkalmazható, legyen az normál személyautó, kisteherautó, cabrio, vagy terepjáró. Bátran alkalmazható elektromos és hibrid autók esetében is!
Fontos viszont, hogy a kombinált kezelés esetében is (csakúgy mint a speciális kezelésnél) az üregekben lévő önterülő hatású anyag miatt az anyagfelesleg kicsöpögése itt is észlelhető lehet a kezelést követő hónapokban. Ez persze az anyag jótékony tulajdonságai közé tartozik, hiszen így tudja a legoptimálisabban kifejteni a hatását, de érthető az is, ha valakinek nem szimpatikus ez a jelenség. Ebben az esetben az autótulajdonosnak inkább a Dinitrol kezelést javasoljuk, mert ott csak minimális mértékben észlelhető az anyagkicsöpögés.