E-mail: info@ttf.hu
Tel.: 06-30/192-3515

Dinitrol alvázvédelem és üregvédelem kezelés

DINITROL TKD (TUFF-KOTE-DINOL) TECHNOLÓGIA

A DINITROL ALVÁZVÉDELEM ÉS ÜREGVÉDELEM KEZELÉS AZ ALÁBBI MUNKAFOLYAMATTAL KEZDŐDIK:
A kerékjárati dobbetétek, illetve a műanyag takaró- és védőburkolatok leszerelésre kerülnek. Ezután alapos magas nyomású vegyszeres gőzborotvás mosás következik, majd szárítás. Az előzetes tisztítás után az alváz állapotának a részletes felmérése következik, majd a nagyobb/mélyebb rozsda mechanikai eltávolítása, végül a maradék korrózió passziválása történik. Eztán kerülhet csak elvégzésre az alváz- és üregvédelem kezelés.

A rozsda passziválás után akár 160 különböző ponton történik az üregvédő anyag bejuttatása a gyári furatokon keresztül, speciális eszközökkel az egyes modellek egyedi tervezésű kezelési diagramja alapján. A szórási rajzok biztosítják az egyes autók helyes kezelését, és figyelmeztet többek között az érzékeny elektronikák védelmére is. A művelettel felülről lefelé haladunk, oszlopok, motorháztető és motortér üregei, csomagtér üregei, ajtók, küszöbök, aztán az autó merevítői és az alváz egyéb üregei, valamint az egyéb rejtett zugok. Az alvázvédelem megkezdése előtt kimaszkoljuk a küszöb vonalát, letakarjuk a fékeket, fékcsöveket, kipufogó rendszert. Ezután az alvázvédő anyagot több rétegben hordjuk fel a felületre. A művelet befejezése után következik a jármű körbetakarítása és a burkoló elemek visszaszerelése.

A Tuff-Kote-Dinol (TKD) nagyhatású, kettős rétegű alvázvédő eljárás, amely a “régi” DINITROL technológia továbbfejlesztett változata. Minden autónál alkalmazható, külön szórási rajzok állnak rendelkezésre az egyes gépkocsi típusok szakszerű alváz- és üregvédelem kezeléséhez . Ezeken a rajzokon fel vannak tüntetve a vázszerkezet összes pontjai, ahol az üregvédelem szükséges. Útmutató a szakszerű alvázvédő felhordásához, valamint feltünteti a kezeléshez használandó szerszámnak a jelét, amellyel a legtökéletesebb védőhatást lehet elérni. 

Dinitrol alvázvédelem és üregvédelem fújási diagram

DINITROL ALVÁZVÉDELEM ÉS ÜREGVÉDELEM KEZELÉS A TTF-NÉL

Műhelyünkben a legkorszerűbb szóró berendezések (AirLess gépek) állnak rendelkezésre a TKD technológia alkalmazásához, különböző féle speciálisan kialakított fúvókákkal és szórófejekkel, üregvédő szondákkal, valamint szóró pisztolyokkal rendelkezünk, mely a magas színvonalú munkavégzést teszi lehetővé. 

Kollégáink a szakszerű munkavégzéshez követik a Dinitrol által kifejlesztett technológiai előírásokat és szabályokat, figyelembe veszik a fújási rajzokat, amit a több éves működésünk során kiegészítettünk a saját tapasztalatainkkal is. Fontosnak tartjuk, hogy minden kollégánk rendelkezzen a szükséges anyagismerettel és technológiai ismeretekkel, mielőtt egy autón elkezdene dolgozni.

Dinitrol alvázvédő anyagok

A Dinitrol alvázvédelem -nél a Dinitrol 4942 alvázvédő anyagot, és Dinitrol Sealant anyagokat alkalmazzuk. Ezek gumi, bitumen és viasz bázisú anyagok, amik víztaszító/vízlepergető hatással rendelkeznek. A bevonat egy rugalmas réteget biztosít a felületen, ami félkemény, gumi szerű állapotában ellenáll az időjárási viszontagságoknak és külső környezeti hatásoknak. A korrózióvédelmen túl, kőfelverődés elleni védelmet is biztosít és némi zajcsillapító hatással is rendelkezik. A kezelést a felszíni-felületi rozsdaréteg eltávolításával kezdjük, majd passziváljuk a felületet, hogy a fémben a korróziós folyamatok ne terjeszkedjenek az alvázvédő bevonat alatt.

Mély, előrehaladott korrózió esetén egyéb rozsdátlanítási munkálatok is szükségesek lehetnek a felületen a bevonat felhordása előtt! Az anyagot alvázvédő pisztollyal porlasztással fújjuk a felületre. Az alvázat befedve nem ad lehetőséget a víz és az oxigén bejutásának, ami az oxidációs folyamatot beindítaná. Kiváló tapadó és hézagkitöltő képességgel rendelkezik. A Dinitrol típusú alvázvédő anyagok oldószerrel vannak lágyítva. Az oldószer az évek múlásával fokozatosan távozik az anyagból, ennek hatására a bevonat kiszárad, kikeményedik, majd térképesen felrepedezik, és lehámlik a felületről. A kezelést követően 6-7 év elteltével célszerű megismételni/felfrissíteni az alváz- és üregvédelem kezelést.

Dinitrol üregvédő anyagok

A Dinitrol típusú üregvédelemnél a Dinitrol 1000 színtelen, és a Dinitrol ML barna színű üregvédő anyagokat alkalmazzuk. Ezen anyagoknak magas a kúszó- és hézagkitöltő képessége, ezáltal bejutnak olyan milliméternyi résekbe, átlapolások közé, ponthegesztések közé is, ahová fizikailag képtelenség lenne anyagot bejuttatni. Az üregvédő anyagokat szondákkal juttatjuk be az üregekbe – különféle szórófejekkel – a gyári furatokon keresztül. Az üregvédő anyag az üregek belsejében több éven keresztül megóvja az autót a korrózió kialakulásától, vagy amennyiben már megindultak a rozsdásodási folyamatok, azt nagy mértékben lelassítja. Köszönhető ez az üregvédő anyagok inhibridáló tulajdonságának, mely önmagában is egy rozsdapassziváló hatással rendelkezik a felületen.

Dinitrol alvázvédelem

A Dinitrol alvázvédelem és üregvédelem kezelés minden autótípus esetében javasolt, legyen az normál személyautó, kisteherautó, terepjáró, cabrio stb. Bátran alkalmazható hybrid és elektromos autók esetében is. Minden autó vázszerkezete fémből készül, ezáltal gyártmánytól és típustól teljesen függetlenül minden autó ki van téve a korróziónak. A rozsda nem válogat autó típusok és gyártmányok között! A kezelést nem csupán régebbi autóknál javasolt elvégezni hanem új vagy újszerű autóknál is. Sőt új autóknál érhetőek el a legjobb korróziógátló eredmények, mivel ott az anyagfelhordás a gyári állapotában történik a fémre!

Az új autók esetében még valóban megelőző jelleggel történik a kezelés, ezáltal így a leghatékonyabb és a legtartósabb a korrózió elleni védelem. Elérhető, hogy egyáltalán ne induljon be a rozsdásodási folyamat (Vagy csak sok-sok évekkel később). Gyárilag sajnos egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben egy alapvető korrózió védelemmel vannak ellátva helyenként az autók alvázai. Az új autók esetében ezt a gyári minimális védelmet szükséges kiegészíteni egy legalább olyan szintre, amennyire minden autónak szüksége van ahhoz, hogy megbirkózzon az időjárási és mechanikai behatásokkal szemben. 

Az alváz- és üregvédelem kezelés egyéb előnyei:

Növeli az autó biztonságát, hisz az erősen korrodált, rozsdás járműnek egy esetleges ütközéskor lényegesen kisebb a biztonsága/merevsége.

Az alvázvédő réteg a jáművek komfortosságát is növeli, mivel a felhordott alvázvédő anyag egyben zajcsillapító/dübörgés gátló tulajdonsággal is rendelkezik.

Némi kőfelverődéselleni védelmet is biztosít, a korrózióvédelmen túl

Eladás esetén az autó értékét is növeli a kezelt nem átrozsdásodott karosszéria.


DINITROL, A KEZDETEK

A korrózióvédelem problémája először a sebészeti eszközökön és a csontsérüléseknél alkalmazott szegecseken fellépő korrózió kapcsán merült fel. E probléma elhárítására kezdett kísérleteket Sven Johansson professzor a svédországi Göteborgi Sahlgrenska Kórházban. 1937-ben elsőként használta a „dinitro-ortho-kresol” vegyületet a korróziós folyamat leállításához, vagy akár megakadályozásához. Az eredmény a DINITROL termék. Johansson professzor 25 országban nyújtott be szabadalmat találmányára és ipari partnerséget kezdett az ASTRA gyógyszergyárral.

Dinitrol a kezdetek

A járművek súlyos korróziójának problémája először az erős vázszerkezetről az üreges fémlemezekre történő áttéréssel jelent meg. Ezt a változtatást elsősorban a járművek tömegének csökkentése érdekében hajtották végre. Ennek következtében az elemek belső oldalán (az üregekben) agresszív korróziós folyamat jött létre, és nyilvánvalóan csökkentette az anyagvesztés toleranciáját. Ezen kívül a ponthegesztéseknél is megjelent a korrózió. Az új szerkezet kívánalmainak az addigi korrózióvédelmi technológiák nem feleltek meg. Az ’50-es évek második felében kidolgozták a személygépkocsik üregvédelmi technológiáját, az ML módszert, mely a Svéd Autószövetség (Motormännen M) és a szövetség göteborgi állomásának műszaki vezetője Sven Laurin (L) együttműködésének eredménye. Az ’50-es évek végére több mint 1000 jármű vett részt az ML módszer kifejlesztésében.

Az első Dinitrol alvázvédelem

Az 1960-as évek elején Helge Persson a DINOL korrózióvédelem professzora kidolgozta a különböző autók permetezési diagramjait, beleértve a korrózióvédelemhez szükséges utasításokat és információkat az eszközökről, berendezésekről és termékajánlatokról. Az első áttörés 1955-ben volt, amikor is a VOLVO járművek szállítás közbeni időszakos korrózióvédelméhez nagy mennyiségű DINITROL korrózióvédőt szállítottak.  1960-ban Svédországban egy Peugeot 203 Sedan kapta meg a világ első DINITROL alvázvédelem kezelését. 1964-65-ben a skandináv országokban létre jöttek az első DINITROL korrózióvédelmi állomások. 1982-ben a SAAB megkezdte utasszállító repülőgépeinek védelmét a DINITROL anyagokkal, majd következett a Lufthansa.  2005-ben a busz, teherautó és vasúti részleg is elindult, ennek eredménye a Bombardier, az Alstrom és a Siemens vállalatokkal való együttműködés.

TKD Technológia

A DINITROL több mint 70 évvel ezelőtt meghatározta az első korrózióvédelmi normákat, a folyamatos kutatás és fejlesztés révén világvezető márkává vált. Új, innovatív termékekkel, hatalmas tapasztalattal fenntartható támogatást kínál a vállalkozások és a magánemberek részére egyaránt. Termék palettája mintegy 400 terméket tartalmaz. A DINITROL termékek jól integrálódtak világszerte a különböző gyártási rendszerekbe az autóiparban, valamint egyéb ipari szegmensekben is. A DINITROL rövid idő alatt a világ egyik vezető OEM beszállítójává vált. A vállalat 2005-ben a Pyrmo-Chemie GmbH megvásárlása után pár évvel Svédországból a Pyrmo-Chemie GmbH telephelyére a németországi Lügdébe költözött. Innen az új, korszerű disztribúciós központból kínálja termékeit a világ minden tájára az ipari, járműipari, vasúti vállalatok számára.


DINITROL ALVÁZVÉDELEM ÉS ÜREGVÉDELEM MAGYARORSZÁGON

Magyarországon 1975-óta van jelen a Shell-Interag Rt-nek köszönhetően. A korrózióvédő állomások kialakítása ebben az időben kezdődött meg, azonban a széles körű elterjedést gátolta az akkori Magyarországon érvényben lévő devizagazdálkodás, mely korlátozta a külföldről (nyugatról) behozható anyag mennyiségét.

Magyarországon kétféle technológiával kezelték a gépkocsikat. Az első időkben DINITROL ML technológiával dolgoztak, majd 1984-től a magasabb minőségi szintű TKD eljárást vezették be. 1986-ban egyszerre 27 korrózióvédő állomás működött.

A helyzet ezt követően jelentősen megváltozott. Az autógyárak különböző módszerekkel előkezelt lemezek és korrózióvédő anyagok használatával a gyártmányaikra 6-8 év átrozsdásodási garanciát adnak a korrózió okozta károkra abban az esetben, ha minden évben ellenőrizteti a tulajdonos. Ez a hagyományos aftermarket visszaesését eredményezte. A korrózióvédő állomásokon a használt gépjárművek kezelésének irányába tolódott el a kereslet. Ennek következtében a korrózióvédő állomások sorra zártak be, körülbelül 10 állomás maradt életben. Mindeközben Ausztriában jelenleg is több mint 70 DINITROL korrózióvédő állomás működik.

Ámde időközben nyilvánvalóvá vált, hogy a gyári korrózióvédelem nem elegendő a külső behatásokkal szemben. Ilyenek például az útszóró só, az időjárási viszontagságok, az utak rossz minősége végetti kőfelverődések stb. Nem is beszélve arról, ha a parkolás során az autóval „padkázik” a vezető, vagy egy nagyobb sérülés esetén megrongálódik a karosszéria. Annak az autótulajdonosnak, aki több évre tervezi megtartani az autóját, vagy gondol a későbbi eladási árra, mindenképp érdemes teljes körű korrózióvédelmet csináltatni az autójára. Ezt felismerve egyre több autótulajdonos végezteti el a korrózióvédelmet. Az állomások számának csökkenése végett több hónapig kell várakozni a műhelyekben.

Az évek során az iparban is több vállalat használja, vagy használta a DINITROL korrózióvédő termékeket Magyarországon. Van köztük gyártó és van köztük javító vállalat is. 

DINITROL: MÁRKA ÉS BRAND

A DINITROL fáradhatatlanul dolgozik termékei kiváló minőségén annak érdekében, hogy folyamatosan meghaladja az elért szintet. Ma a DINOL GmbH (https://www.dinitrol.com), a WÜRTH csoport önállóan működő vállalata, és a világ egyik vezető rendszerszolgáltatója a korrózióvédő anyagok, ragasztók és tömítőanyagok, töltőanyagok, permetezhető zajvédő anyagok és a kapcsolódó alkalmazási rendszerek területén. Folyamatosan fejlesztik termékeiket összehangolva ügyfeleik egyedi igényeivel, nagy hangsúlyt fektetve a környezeti fenntarthatóságra. A termékeik folyamatos továbbfejlesztése a környezeti kompatibilitás tekintetében az egyik legfontosabb feladat, a károsanyag-mentes termékek palettája egyre növekvő.

A termékek folyamatos, a mai igényekhez igazodó fejlesztése (GREEN TECH) mellett elérkezett az idő az arculat frissítésére is. 2019-ben a DINITROL teljesen átalakította a márka megjelenését, mind a termékek címkéjén, mind a LOGO tekintetében. A megszokott megbízható minőség párosult egy modern külsővel, az új szlogen tükrözi a lényeget: MINŐSÉG A MEGOLDÁS

A DINITROL több éves laboratóriumi és gyakorlati tapasztalatát kamatoztatva jelent meg az aftermarket piacon.

Az 1980-as évek elejére már több mint 56 országban, 2000 állomáson végezték azonos technológiával (szerszámmal és anyaggal) a járművek korrózióvédelmét.


Dinitrol képek és videók:

Keresés
Keresés